A001 Andżelika Wiśniewska.jpg

Andżelika Wiśniewska
mezzosopran

Studentka wydziału wokalno-aktorskiego o specjalności opera na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie dr hab. Anny Radziejewskiej. Laureatka III nagrody (I nie przyznano) oraz Nagrody Specjalnej Dyrektora Teatru Wielkiego w Łodzi na XIX Międzynarodowym Konkursie Sztuki Wokalnej im. Ady Sari w Nowym Sączu. Absolwentka rocznego stypendium w Opernschule przy Staatliche Hochschule für Musik und Darstellende Kunst Stuttgart w ramach programu Erasmus+ w klasie prof. Ulriki Sonntag. Wcześniej związana z Akademią Muzyczną im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku, gdzie z wyróżnieniem ukończyła studia licencjackie w klasie śpiewu solowego u dr hab. Ewy Marciniec, prof. AM. Swoje umiejętności wokalne doskonaliła na licznych kursach Masterclass u takich śpiewaków jak Mariusz Kwiecień, Gundula Schneider, Camilla Nylund, Sofija Cingula oraz Henryk Böhm. 

Na większej scenie operowej zadebiutowała rolą III Knaba w spektaklu „Czarodziejski Flet” w produkcji Polskiej Opery Królewskiej (dyr. Dawid Runtz, reż. Andrzej Klimczak) w sezonie artystycznym 2021/2022.

 

Jej wcześniejsze doświadczenia ze sceną operową to rola II Wiedźmy w  Dydona i Eneasz Henry’ego Purcella (2018) oraz postać Apolla z Apollo i Hiacynt W. A. Mozarta (produkcje AM w Gdańsku, reż. Dariusz Paradowski, dyr. Przemysław Stanisławski). 

Szczególnym czasem rozwoju sztuki operowej był dla niej rok w Opernschule przy HMDK Stuttgart, który zwieńczył spektakl Cantiamo follie (reż. Bernd Schmitt, dyr. Bernhard Epstein, chor. Catarina Mora), gdzie wykonała zarówno solową partię wokalną (III Magd. / I scena opery Elektra / R. Strauss) jak i solową rolę taneczną (Lulu / choreografia nt. libretta opery Lulu / La Valse / M. Ravel).

 

Dzieła operowe to przeważająca część jej repertuaru. Koncertowała z nim na licznych wydarzeniach kulturalnych i festiwalach m.in. na XIX Międzynarodowym Letnim Festiwalu Kultury i Sztuki w Helu oraz XXII i XXIII Festiwalu Operowo – Operetkowego w Ciechocinku. Współpracowała m.in. z Polską Orkiestrą Kameralną, Warsaw Impressione Orchestra, Toruńską Orkiestrą Symfoniczną pod dyrekcją m.in. Macieja Niesiołowskiego, Bartosza Żurakowskiego, Kazimierza Więcka, Przemysława Fiugajskiego, Marka Wroniszewskiego, Rafała Kłoczki.


Niezwykle istotną dla niej pozycję w wykonywanym dotychczas repertuarze stanowią również dzieła oratoryjno-kantatowe, które wykonywała na licznych wydarzeniach kulturalnych w Polsce i za granicą. Do ważniejszych należą m.in. koncerty promujące płytę „Perły Muzyki Sakralnej” Państwowego Zespołu Ludowego Pieśni i Tańca „Mazowsze” na których wykonała solową partię altową z Glorii A. Vivaldiego z Mszy Koronacyjnej C-dur W. A. Mozarta.

Dzieła oratoryjno-kantatowe wykonywała współpracując m.in. z Polską Filharmonią Kameralną Sopot, Orkiestrą Trybunału Koronnego w Lublinie, Cappellą Gedanensis, Orkiestrą Symfoniczną Akademii Muzycznej w Gdańsku oraz Toruńską Orkiestrą Symfoniczną.